Η Google έγινε και… δωρεάν δερματολόγος χάρη στην τεχνητή νοημοσύνη της

Η «Google» παρουσίασε ένα νέο «έξυπνο» εργαλείο που χρησιμοποιεί τεχνητή νοημοσύνη, για να βοηθήσει κάποιον να εντοπίσει πιθανές βλάβες στο δέρμα του, στα μαλλιά και στα νύχια του, με βάση τις φωτογραφίες του σώματός του που τραβά ο χρήστης. Το εργαλείο θα βοηθήσει στην αυτοδιάγνωση διαφόρων παθήσεων, από την ακμή έως το μελάνωμα, και θα επιτρέψει στους ασθενείς να πηγαίνουν ταχύτερα στον δερματολόγο για να αναζητήσουν θεραπεία.

Η «Google» έγινε δωρεάν δερματολόγος χάρη στην τεχνητή νοημοσύνη της

Ο «βοηθός δερματολογίας» (Dermatology Assist) που παρουσιάστηκε στο ετήσιο συνέδριο «Google I/O» θα είναι διαθέσιμος αργότερα εντός του έτους. Η εφαρμογή έχει, ήδη, εγκριθεί για χρήση ως ιατρικό εργαλείο στην Ευρώπη, ενώ δεν έχει πάρει, ακόμη, έγκριση από την Υπηρεσία Τροφίμων και Φαρμάκων (FDA) στις ΗΠΑ, σύμφωνα με το «BBC» και τους «Financial Times».

Το νέο εργαλείο μπορεί να αναγνωρίσει 288 παθήσεις του δέρματος αλλά δεν υποκαθιστά την ανάγκη ιατρικής διάγνωσης και θεραπείας. Χρειάστηκαν τρία χρόνια για να αναπτυχθεί ο ειδικός αλγόριθμος που «εκπαιδεύτηκε» με μία βάση δεδομένων από 65.000 εικόνες δερματολογικών παθήσεων καθώς, επίσης, πολλές άλλες χιλιάδες εικόνες υγιούς δέρματος. Η ακρίβεια της διάγνωσης του συστήματος είναι ανάλογη εκείνης των δερματολόγων.

Ο χρήστης θα συνδέεται στον λογαριασμό του «Google», θα «ανεβάζει» ύποπτες φωτογραφίες σημείων του δέρματός του στην ειδική ιστοσελίδα, «Derm Assist», και θα καλείται να απαντήσει διαδικτυακά σε ορισμένες γραπτές ερωτήσεις σχετικά με πιθανά συμπτώματα. Στη συνέχεια, ένα σύστημα τεχνητής νοημοσύνης θα αναλύει τις εικόνες, σε συνδυασμό με τις πληροφορίες, για να παρουσιάσει έναν κατάλογο με πιθανές παθήσεις. Εάν κάποια περίπτωση παρουσιάζει άκρως ανησυχητικά συμπτώματα, ο αλγόριθμος θα συμβουλεύει τον χρήστη να δει, αμέσως, γιατρό.

Η «Google» δε θα χρησιμοποιεί τα προσωπικά δεδομένα για διαφημίσεις

Καθησυχάζοντας τυχόν ανησυχίες των χρηστών για κατάχρηση των προσωπικών δεδομένων τους, η «Google» διαβεβαίωσε ότι η εφαρμογή δε θα χρησιμοποιείται για το «σερβίρισμα» στοχευμένων διαφημίσεων, ενώ οι φωτογραφίες του δέρματος θα αποθηκεύονται μόνο μετά από έγκριση του χρήστη και με αποκλειστικό σκοπό την καλύτερη μάθηση του αλγόριθμου, ώστε να γίνει καλύτερος στο μέλλον.

Η εφαρμογή -που θα είναι δωρεάν- βασίζεται σε προηγούμενα «έξυπνα» εργαλεία της «Google» για την ανίχνευση συμπτωμάτων ορισμένων καρκίνων και της φυματίωσης. Μέχρι στιγμής, κανένα από αυτά τα εργαλεία δεν έχει εγκριθεί ως εναλλακτική λύση που να καθιστά περιττή τη διάγνωση από εξειδικευμένο γιατρό. Μπορούν, πάντως, να βοηθήσουν ακόμα και τους μη εξειδικευμένους γιατρούς (π.χ. γενικούς γιατρούς) να κάνουν πιο σωστές διαγνώσεις.

Η Google έγινε και… δωρεάν δερματολόγος χάρη στην τεχνητή νοημοσύνη της

Σύμφωνα με τη «Google», κάθε χρόνο στη μηχανή αναζήτησής της γίνονται περίπου δέκα δισεκατομμύρια αναζητήσεις σχετικά με προβλήματα στο δέρμα, στα μαλλιά και στα νύχια, γεγονός που δείχνει το μεγάλο ενδιαφέρον των ανθρώπων σε όλον τον κόσμο. Σχεδόν δύο δισεκατομμύρια άνθρωποι, παγκοσμίως, εκτιμάται ότι έχουν κάποιο, λιγότερο ή περισσότερο, σοβαρό πρόβλημα στο δέρμα τους. Η «Google» ανέφερε ότι οι άνθρωποι κάνουν σωστή αυτοδιάγνωση για τα δερματικά προβλήματά τους μόνο στο 13% των περιπτώσεων.

«Οι ασθένειες του δέρματος ως κατηγορία αποτελούν ένα τεράστιο παγκόσμιο βάρος. Οι άνθρωποι στρέφονται στη ”Google” για να ψάξουν τις ανησυχίες τους σχετικά με το δέρμα τους. Οι περισσότερες περιπτώσεις είναι θεραπεύσιμες, όμως ο μισός παγκόσμιος πληθυσμός αντιμετωπίζει μία κρίσιμη έλλειψη δερματολόγων», δήλωσε η δρ Πέγκι Μπούι της Google Health και του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνια.

Ανταγωνίστριες εταιρείες της «Google», όπως οι «Apple», «Amazon» και «Microsoft», αναπτύσσουν, σταδιακά, ολοένα μεγαλύτερη παρουσία στο πεδίο της υγείας με τη χρήση μεθόδων τεχνητής νοημοσύνης, παρέχοντας διάφορες υπηρεσίες σε καταναλωτές, γιατρούς και φαρμακευτικές εταιρείες.

Άλλες καινοτομίες

Στο ίδιο συνέδριο η «Google» έκανε και άλλες ανακοινώσεις. Μεταξύ άλλων, αναπτύσσει μία κάμερα κινητού τηλεφώνου που ανιχνεύει καλύτερα τον τόνο του δέρματος ενός ανθρώπου, κάτι που αφορά, πρωτίστως, τους μη λευκούς. Η «αντιρατσιστική» κάμερα θα είναι έτοιμη αργότερα μέσα στο έτος.

Επίσης, η εφαρμογή «Google Photos» θα χρησιμοποιεί, πλέον, τεχνητή νοημοσύνη για να βοηθά τον χρήστη στη δημιουργία άλμπουμ από τις φωτογραφίες του. Εάν π.χ. κάποιος δε θέλει να περιλάβει φωτογραφίες που του θυμίζουν κάποια άσχημη περίοδο της ζωής του (όπως έναν χωρισμό), η εφαρμογή θα τον βοηθά να τις αφαιρεί ή θα τον βοηθά να συμπεριλάβει σε ένα άλμπουμ τις φωτογραφίες που έχουν ομοιότητες μεταξύ τους (π.χ. τον ίδιο καναπέ). Ακόμα, ο χρήστης θα μπορεί να δημιουργήσει κινούμενες εικόνες, συνενώνοντας φωτογραφίες τραβηγμένες σε μικρή χρονική απόσταση μεταξύ τους.

Η «Google» ανακοίνωσε, επίσης, ότι η επερχόμενη αναβάθμιση Android 12 στο λειτουργικό σύστημά της θα είναι «η μεγαλύτερη σχεδιαστική αλλαγή στην ιστορία του Android». Μεταξύ άλλων, θα περιλαμβάνει περισσότερες δυνατότητες προστασίας των προσωπικών δεδομένων του χρήστη, έτσι ώστε να αποκτήσει περισσότερο έλεγχο στις εφαρμογές (apps) που χρησιμοποιεί στις συσκευές του. Για παράδειγμα, ένα φωτάκι στην κορυφή της οθόνης θα δείχνει εάν μία εφαρμογή χρησιμοποιεί την κάμερα ή το μικρόφωνο.

Επίσης, η «Google» έκανε γνωστό ότι αναπτύσσει ένα νέο σύστημα βιντεοδιάσκεψης που θα επιτρέπει στο πρόσωπο με το οποίο συνομιλεί κανείς να εμφανίζεται μπροστά του τρισδιάστατα με πολύ ρεαλιστικό τρόπο. Η τεχνολογία, που κάνει χρήση πολλαπλών καμερών, βρίσκεται, ακόμη, σε αρχικό στάδιο και είναι απίθανο να υλοποιηθεί σύντομα.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Διάβασε επίσης: Σύστημα τεχνητής νοημοσύνης επιτρέπει την ανέπαφη παρακολούθηση της αρρυθμίας της καρδιάς

Ακολουθήστε το Miss or Madam στο Facebook και στο Instagram.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.