Κι όμως, ο μεταβολισμός σου μειώνεται, η δύναμη σου ελαττώνεται και το σώμα σου αλλάζει, όταν σταματάς να γυμνάζεσαι.

Το καλοκαίρι με τη ζέστη άφησες την προπόνηση, και έπιασες πρώτη θέση στην παραλία; Λογικό. Ποιος γυμνάζεται κάτω από τον καυτό ήλιο του μεσημεριού ή στις διακοπές; (Όποιος σηκώσει το χέρι παρακαλώ να περάσει για το βραβείο.) Αν, όμως, γυμναζόσουν τους 6 προηγούμενους μήνες πριν το καλοκαίρι, για να φτιάξεις σώμα για παραλία, και μετά σταμάτησες, είναι, σχεδόν σίγουρο, ότι θα γυρίσεις εκεί που ήσουν – και χωρίς να το καταλάβεις. Δυστυχώς, το κορμί απαιτεί συστηματική προσπάθεια και επιμονή. Και εκεί αποτυγχάνουν οι περισσότεροι, επειδή βαριούνται εύκολα ή δεν είναι αποφασισμένοι.

Η ερώτηση που γεννάται αυτόματα είναι σε πόσο καιρό χάνονται τα αποτελέσματα από τη διακοπή της άσκησης. Η απάντηση είναι χειρότερη από αυτή που νομίζεις, και έρχεται από το Πανεπιστήμιο Ρούτγκερς στις ΗΠΑ: μέσα σε μία εβδομάδα!

Αν σταματήσεις την εξάσκηση, θα έχεις μία αισθητή απώλεια της φυσικής σου κατάστασης σε ένα διάστημα, μόλις, 7 ημερών. Βέβαια, όσο περισσότερο χρονικό διάστημα ασχολείσαι συστηματικά με την άσκηση, τόσο πιο αργά θα χαθούν και τα αποτελέσματα. Δες τι παθαίνεις όταν σταματάς να γυμνάζεσαι.

Τι συμβαίνει στο σώμα σου, όταν σταματάς να γυμνάζεσαι;

Επιβραδύνεται ο μεταβολισμός σου

Μέσα σε μία εβδομάδα από τη διακοπή της γυμναστικής ο μεταβολισμός λειτουργεί πιο αργά, με αποτέλεσμα να μην καις θερμίδες τόσο εύκολα όσο τον καιρό που γυμναζόσουν.

Αποδυναμώνονται οι μύες σου

Η μυϊκή μάζα μειώνεται σημαντικά μέσα σε δύο βδομάδες από τη στιγμή που σταματάς να γυμνάζεσαι.

Ανεβαίνει η αρτηριακή σου πίεση

Η αρτηριακή σου πίεση είναι υψηλότερη τις ημέρες που δεν ασκείσαι, από τις ημέρες που ασκείσαι. Τα αιμοφόρα αγγεία σου προσπαθούν να προσαρμοστούν στην καθιστική ζωή, και, μέσα σε έναν μήνα, οι αρτηρίες σκληραίνουν και επανέρχονται στην αρχική φάση που ήταν όταν ξεκίνησες να γυμνάζεσαι.

Αυξάνεται το σάκχαρό σου

Κανονικά, η γλυκόζη στο αίμα ανεβαίνει μετά το φαγητό, και πέφτει όταν οι μυες και άλλοι ιστοί απορροφούν τη ζάχαρη που χρειάζονται για να πάρουν ενέργεια. Αλλά μετά από πέντε ημέρες διακοπής της άσκησης μετά το γεύμα τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα παραμένουν αυξημένα, σύμφωνα με μελέτη που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό «Medicine & Science in Sports & exercise».

Μειώνεται η μνήμη σου

Μέσα σε δύο εβδομάδες μπορεί να έχεις αδυναμία συγκέντρωσης και η οπτική σου μνήμη να εξασθενεί, σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη στο περιοδικό «Brain, Behavior and Immunity». Επίσης, μελέτες σε αρουραίους έδειξαν ότι όσα σταμάτησαν να κινούνται για μία εβδομάδα, τα κύτταρα του εγκεφάλου τους δεν αυξήθηκαν σημαντικά, και απέδωσαν τα χειρότερα στα τεστ λαβύρινθου, από εκείνα που έτρεχαν στον τροχό. Όταν γυμνάζεσαι, η οπτική σου μνήμη αυξάνεται, και οι οργανωτικές σου ικανότητες ακονίζονται.

Απορρυθμίζεται ο ύπνος σου

Η άσκηση ρυθμίζει καλύτερα τους κικάρδιους ρυθμούς σου, χαλαρώνει το σώμα σου και βελτιώνει την ποιότητα του ύπνου σου.

«Πέφτει» η σεξουαλική σου επιθυμία

Εάν κάποιος έχει μειωμένη σεξουαλικότητα, ένα μελετημένο πρόγραμμα βελτίωσης της φυσικής κατάστασης μπορεί να βελτιώσει και τη σεξουαλική του ζωή. Όσοι γυμνάζονται συστηματικά έχουν πιο όμορφο σώμα, αισθάνονται σιγουριά για τον εαυτό τους, έχουν περισσότερη σεξουαλική διάθεση, και είναι καλύτεροι σύντροφοι. Οποιαδήποτε είδους άσκηση αυξάνει την κυκλοφορία του αίματος, με αποτέλεσμα να τροφοδοτείται περισσότερο αίμα στα γεννητικά όργανα, αυξάνοντας τη διάθεση για σεξ.

Πηγή: wefit.gr

Διάβασε επίσης: 7 fitness συνήθειες που θα σας βοηθήσουν να ζήσετε καλύτερα

Ακολουθήστε το Miss or Madam στο Facebook και στο Instagram.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.