Διαβάζω με αργούς ρυθμούς. Τι, πραγματικά, σημαίνει αυτό; Δεν είναι θέμα σύγκρισης με τα άλλα παιδιά (ο Κωστάκης μού είπε ότι έλυσε την άσκηση σε 2 λεπτά) αλλά ότι το παιδί σας χρειάζεται περισσότερες ώρες από ό,τι ίσως πρέπει για το διάβασμα του σχολείου. Αν για παράδειγμα, ένα παιδάκι δημοτικού ξοδεύει σχεδόν πέντε με έξι ώρες για το καθημερινό διάβασμα του σχολείου, τότε αυτό είναι κάτι που πρέπει να απασχολήσει τον γονέα.

Το κάθε παιδί έχει τους δικούς του ρυθμούς και δεν είναι απαραίτητα κακό το να είναι λίγο αργοί αυτοί οι ρυθμοί, όμως, σίγουρα, είναι κουραστικό στο τέλος της ημέρας το να είναι πάνω από τα βιβλία και τα τετράδια μέχρι αργά το απόγευμα, και να μην μπορεί να παίξει με τα παιδιά της γειτονιάς ή να πάει στην προπόνηση μπαλέτου ή ποδοσφαίρου.

Γιατί μπορεί ένα παιδί να διαβάζει με αργούς ρυθμούς;

Κάνει λάθη διαβάζοντας λέξεις

Ίσως να ακολουθεί την αργή ανάγνωση επειδή κάνει λάθη διαβάζοντας μεμονωμένες λέξεις. Όταν καταλαβαίνει ότι αυτό που διαβάζει δεν έχει νόημα, ξαναγυρνά και διαβάζει πάλι το ίδιο. Αυτό απαιτεί χρόνο και μπορεί, επίσης, να επηρεάσει το πόσο καλά καταλαβαίνει τι διαβάζει.

Διαβάζει κάτι που είναι, πραγματικά, δύσκολο για τις γνώσεις ή την ηλικία του

Δεν είναι παράξενο αν αυτά που έχει να διαβάσει για το σχολείο του φαίνονται πιο δύσκολα και είναι υψηλού επιπέδου, με βάση τις γνώσεις που έχει. Ίσως απλά το συγκεκριμένο παιδί να χρειάζεται εξωσχολική βοήθεια, έχοντας, ήδη, κενά και μη μπορώντας να κατανοήσει πλήρως και να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις του σχολείου.

Αδυναμία συγκέντρωσης

Το πρόβλημα της συγκέντρωσης είναι ένα πολύ συχνό φαινόμενο στα παιδιά που αυξάνεται όλο και πιο πολύ. Το να αποσπάται ο μαθητής ή η μαθήτρια εύκολα από θορύβους, ομιλίες, ήχους, πράγματα που βρίσκονται στον χώρο, εικόνες ή ακόμα και από τις δικές του/της σκέψεις καθιστά δύσκολη τη συγκέντρωση στα μαθήματα, και κάνει το διάβασμα πιο αργό και χρονοβόρο.

Πρόβλημα με τις γλωσσικές δεξιότητες

Δεν είναι λίγα τα παιδιά που έχουν μαθησιακές δυσκολίες, όπως δυσλεξία, που καθιστούν δύσκολη τη χρήση και την κατανόηση της γλώσσας. Αυτός ο τύπος δυσκολίας κάνει τα παιδιά να διαβάζουν με πιο αργούς ρυθμούς, σταματώντας συχνά για να σκεφτούν τι διαβάζουν.

Πώς μπορεί να βοηθήσει ένας γονέας το παιδί του;

Αν το παιδί διαβάζει αργά, τότε ο γονέας πρέπει να σταθεί στο πλευρό του και να κοιτάξει πιο διεξοδικά τη συμπεριφορά και τις αντιδράσεις του κατά την ώρα του διαβάσματος. Για παράδειγμα, να δει τι κάνει όταν διαβάζει, π.χ. κινείται πολύ. Έπειτα, μπορεί να απευθυνθεί σ’ έναν ειδικό για να συζητήσουν την περίπτωση διάσπασης προσοχής ή μαθησιακών δυσκολιών. Αν το παιδί δεν έχει κάποιο άλλο θέμα όταν διαβάζει, για παράδειγμα δεν κάνει ορθογραφικά λάθη, αλλά μόνο διαβάζει αργά, τότε είναι πιο πιθανό να έχει διάσπαση προσοχής (ΔΕΠ-Υ) από δυσλεξία και μαθησιακές δυσκολίες. Ωστόσο, αυτό είναι κάτι που θα το κρίνει ο ειδικός.

Και μία φιλική συμβουλή: Δεν πρέπει να υπάρχει άγχος και ειδικά στα παιδιά. Το κάθε παιδί είναι διαφορετικό και έχει τις δικές του ανάγκες και τη δική του προσωπικότητα.

Κέντρο Ειδικών Θεραπειών, LAF LAB
Πρώτη δημοσίευση του άρθρου στο Kidsproject.gr

Διάβασε επίσης: Όταν οι γονείς διαβάζουν το παιδί τους για το σχολείο

Ακολουθήστε το Miss or Madam στο Facebook και στο Instagram.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.