Όσο η θερμοκρασία ανεβαίνει τόσο περισσότερο αρχίζουμε να ασχολούμαστε με τα κιλά μας και τις ενδείξεις της ζυγαριάς.
Η ζυγαριά, όμως, λέει πάντα την αλήθεια;

Το βασικό για να έχουμε ένα όμορφο και υγιές σώμα είναι να τρώμε σωστά. Όχι μόνο ποιοτικά αλλά και ποσοτικά, σύμφωνα με τις θερμίδες που «καίμε».

Η ζυγαριά δείχνει απλώς έναν αριθμό που μπορεί και να μη σημαίνει τίποτα. Πριν αξιολογήσουμε, λοιπόν, αυτόν τον αριθμό καλό είναι να εξετάσουμε και τις παρακάτω παραμέτρους:

Ζυγιζόμαστε πάντα κάτω από τις ίδιες συνθήκες και στην ίδια ζυγαριά, ώστε να έχουμε συγκρίσιμα αποτελέσματα.

Οι τροφές που καταναλώνουμε και τα υγρά στο σώμα μας έχουν αυξομειώσεις μέσα στην ημέρα.
Καθιερώνουμε, λοιπόν, μία συγκεκριμένη ώρα ζυγίσματος όπου θα έχουν προηγηθεί οι ίδιες δραστηριότητες. Έτσι τα αποτελέσματα θα είναι όσο πιο συγκρίσιμα γίνεται.

Το ιδανικό είναι να ζυγιζόμαστε μία φορά την εβδομάδα, την ίδια ημέρα και ώρα.
Το καθημερινό ζύγισμα δείχνει τις μεταβολές μόνο στα υγρά του σώματος. Το λίπος δεν μπορεί να διαφοροποιηθεί από τη μία ημέρα στην άλλη.

Σε τακτικό ζύγισμα πιθανόν να υπάρχει αυξομείωση μερικών γραμμαρίων.
Αυτό οφείλεται στην κατακράτηση υγρών, ειδικά σε διάφορες φάσεις του κύκλου σου, (αν είσαι γυναίκα) που είναι πολύ φυσιολογική.

Αν παρατηρήσουμε «κόλλημα» στα κιλά, ενώ ακολουθούμε σωστά το διατροφικό μας πρόγραμμα δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας.
Το λίπος μπορεί να μειώνεται ενώ οι μυς να αυξάνουν σε όγκο. Η σωστή λιπομέτρηση θα σε βοηθήσει να έχεις μία ξεκάθαρη εικόνα.

ζυγαριά, δίαιτα, υγεία, κιλά
Η ζυγαριά, όμως, λέει πάντα την αλήθεια;

Δε ζυγιζόμαστε ποτέ αμέσως μετά την άσκηση.
Η συγκέντρωση γλυκογόνου στους μύες θα κάνει τη ζυγαριά να δείχνει μεγαλύτερη ένδειξη.

Η απώλεια βάρους δεν έχει να κάνει με την ένδειξη της ζυγαριάς, αλλά με την απώλεια λίπους.
Το νούμερο που δείχνει η ζυγαριά είναι σημαντικό. Μεγάλη σημασία, όμως, έχει και να βλέπουμε στο σώμα μας τα αποτελέσματα της απώλειας βάρους και της ισορροπημένης διατροφής.

Διάβασε επίσης: Ποια διατροφή να ακολουθώ πριν και μετά την προπόνηση;

Πώς διαπιστώνουμε τα αποτελέσματα της απώλειας βάρους στο σώμα μας;

Ο καλύτερος τρόπος για να το δούμε αυτό είναι ένα παλιό μας ρούχο. Βρείτε ένα ρούχο που σας ήταν στενό ή που δε σας χώραγε και εξετάζετε πώς, προοδευτικά, αρχίζει να εφαρμόζει σωστότερα. Αυτό είναι το πρώτο θετικό δείγμα!

Εν συνεχεία, παίρνετε τη μεζούρα και μετράτε ενδεικτικά τρία βασικά σημεία:

  • Τα μπράτσα.
    Μετρήστε τα βάζοντας τη μεζούρα στη μέση του μπράτσου, ανάμεσα στον ώμο και στον αγκώνα.
  • Τη μέση.
    Μετρήστε το στενότερο σημείο, περίπου δύο εκατοστά πάνω από τον αφαλό. Μη ρουφάτε την κοιλίτσα μέσα αλλά ούτε και να τη φουσκώνετε.
  • Τους γλουτούς.
    Μετρήστε το πιο παχύ σημείο ενώ βρίσκεστε σε στάση «προσοχή».

Καλό είναι να κρατάτε αρχείο με τις παραπάνω τιμές, ώστε να μπορείτε να ελέγχετε τον εαυτό σας.

ζυγαριά

Μην ξεχνάτε ότι το υγιές σώμα δεν προσδιορίζεται μόνο από έναν αριθμό ζυγαριάς αλλά είναι αποτέλεσμα πολλών παραμέτρων. Το σωστό βάρος καθορίζεται, πρωτίστως, από το σωματικό μας λίπος και από την κατανομή αυτού στο σώμα μας. Σημαντικό ρόλο, επίσης, παίζουν η οστική μάζα και η ηλικία.

Φωτογραφία από Unsplash

Ακολουθήστε το Miss or Madam στο Facebook και στο Instagram.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.